Η ποικιλία του χορηγικού οικοσυστήματος
Το χορηγικό τοπίο των 66 ελληνικών αθλητικών ομοσπονδιών καλύπτεται από 124 διαφορετικούς κλάδους οικονομικής δραστηριότητας, αποτυπώνοντας ένα ευρύ φάσμα συνεργασιών που ξεπερνούν τις 323 συνολικά, σύμφωνα με μελέτη του sportbiz. Οι κορυφαίοι κλάδοι εστιάζουν κυρίως σε τομείς με άμεση συνάφεια προς τον αθλητισμό, όπως αθλητικός εξοπλισμός και ένδυση, που εμφανίζονται σε δεκάδες ομοσπονδίες. Αυτή η ποικιλία δείχνει πώς οι επιχειρήσεις επιλέγουν στοχευμένες συνεργασίες, προσαρμοσμένες στις λειτουργικές ανάγκες των ομοσπονδιών.

Αθλητικός εξοπλισμός και ένδυση στην κορυφή
Με 38 συνεργασίες, ο κλάδος του αθλητικού εξοπλισμού ηγείται, ακολουθούμενος από την αθλητική ένδυση με 17, λόγω της φυσικής σύνδεσης με τα αθλήματα. Πρόκειται συχνά για παροχές σε είδος, που καλύπτουν άμεσα τις προπονητικές και αγωνιστικές απαιτήσεις χωρίς μεγάλο οικονομικό κόστος. Αυτοί οι κλάδοι λειτουργούν ως πύλη εισόδου για brands σε εξειδικευμένα κοινά, όπως προπονητές και σωματεία.
Μεταφορές και υγεία: Λειτουργική υποστήριξη
Η ακτοπλοΐα (13 συνεργασίες) και οι αεροπορικές εταιρείες (9) παρέχουν μετακινήσεις για ομάδες και αθλητές, ενώ οι ιατρικές υπηρεσίες (12) καλύπτουν εξετάσεις και αποκατάσταση. Τα ΜΜΕ (9), με κύριο εκφραστή την ΕΡΤ, προσφέρουν επικοινωνιακή προβολή, και οι συμβουλευτικές υπηρεσίες (9) δίνουν διοικητική τεχνογνωσία. Αυτοί οι κλάδοι προσφέρουν πολύτιμη υποστήριξη με πρακτικά οφέλη, ενισχύοντας κυρίως τη βιωσιμότητα των ομοσπονδιών.
Στοιχηματικές και τρόφιμα: Περιορισμένη αλλά στρατηγική παρουσία
Οι στοιχηματικές εταιρείες (6) εμφανίζονται κυρίως σε εμπορικά αθλήματα όπως ποδόσφαιρο και μπάσκετ, ενώ τρόφιμα, αθλητική διατροφή και εμφιαλωμένα νερά (6-7 έκαστος) έχουν δυνατή παρουσία. Αυτοί οι κλάδοι δείχνουν επιλεκτική εμπλοκή, με έμφαση σε υψηλή απήχηση. Παράλληλα, η απουσία τραπεζών υπογραμμίζει οικονομικές προκλήσεις και αλλαγές στρατηγικών που έλαβαν χώρα στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια.
Συμπεράσματα και προοπτικές
Οι κλάδοι αυτοί καλύπτουν λειτουργικές ανάγκες, αλλά λείπουν τομείς όπως τεχνολογία και lifestyle που θα έδιναν εξωστρέφεια. Οι ομοσπονδίες μπορούν να διευρύνουν τις συνεργασίες τους (ποιοτικά και ποσοτικά) αν προσεγγίσουν το θέμα πιο επαγγελματικά, με κατάλληλη υποστήριξη συνεργατών, ενισχύοντας τη δυνατότητα του αθλήματός τους να μετατραπεί σε μέσο προβολής υπηρεσιών και προϊόντων.




