Η Women’s Super League (WSL), η ανώτερη κατηγορία ποδοσφαίρου γυναικών της Αγγλίας, παρουσίασε τις πρώτες -σε παγκόσμιο επίπεδο- κατευθυντήριες γραμμές σχεδιασμού για την υλοποίηση καινοτόμων σταδίων που απευθύνονται αποκλειστικά στο ελίτ επίπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου στην Αγγλία. Το συγκεκριμένο πλαίσιο σηματοδοτεί μία στρατηγική τομή για τον αθλητικό χώρο, ενισχύοντας την επιχειρηματική αξία, τη βιωσιμότητα και την κοινωνική αποδοχή του γυναικείου αθλητισμού σε ένα ταχέως αναπτυσσόμενο περιβάλλον.
Ένα από τα κομβικά μηνύματα των νέων οδηγιών είναι η ανάγκη τα γήπεδα να ανταποκρίνονται, τόσο στις σύγχρονες απαιτήσεις των γυναικών αθλητριών όσο και του γυναικείου κοινού. Οι υπάρχουσες αθλητικές εγκαταστάσεις, σχεδιασμένες για ανδρικές ομάδες και θεατές, αποδείχθηκε ότι δεν καλύπτουν επαρκώς τον γυναικείο πληθυσμό. Πλέον, δίνεται έμφαση στη δημιουργία περιβαλλόντων που προάγουν τη συμπερίληψη και λειτουργούν ως καταλύτες για την ενδυνάμωση των γυναικών στον αθλητισμό και την επιχειρηματική δραστηριότητα γύρω από αυτόν.
Κατευθυντήριες αρχές σχεδιασμού
Οι νέες οδηγίες περιλαμβάνουν προτάσεις για ισορροπημένη αναλογία ανδρικών και γυναικείων τουαλετών (45%-45%), ενσωμάτωση ουδέτερων φύλου εγκαταστάσεων (10%) και εξειδικευμένων χώρων για οικογένειες. Προβλέπονται, επίσης, κατάλληλες αίθουσες αλλαγής για αθλήτριες και ξεχωριστές υποδομές για ανηλίκους και τεχνικό προσωπικό, με μέριμνα για θέματα όπως η έμμηνος ρύση.
Βελτίωση προφίλ φιλάθλων και ασφάλεια
Η στρατηγική της WSL δίνει έμφαση στην ποικιλομορφία του κοινού, με καινοτομίες όπως επιλογή για καθίσματα χωρίς πρόσβαση σε αλκοόλ, εξειδικευμένους fan zones και family areas, ώστε να υποστηρίζεται η ανάπτυξη μιας μακροπρόθεσμα πιστής βάσης φιλάθλων. Οι συνθήκες ασφαλούς πρόσβασης, ο φωτισμός, η τεχνολογική διασύνδεση και η ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος εντάσσονται στις βασικές προτεραιότητες των νέων σχεδιαστικών αρχών.
Διασύνδεση με τα media και το μέλλον της αγοράς
Οι κατευθυντήριες γραμμές ενισχύουν το επιχειρηματικό οικοσύστημα γύρω από το γυναικείο ποδόσφαιρο, με προγραμματισμό για ειδικούς χώρους media, studios και press rooms, ανταποκρινόμενους στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς δικαιωμάτων μετάδοσης και χορηγιών. Η άρτια τεχνική υποδομή καθίσταται ουσιώδης, διασφαλίζοντας ότι οι αγώνες και τα events αποκτούν διεθνή εμβέλεια και προσφέρουν αξία στον χορηγό και τον broadcaster.
Στρατηγικός ρόλος στην ανάπτυξη της αθλητικής βιομηχανίας
Στο επίκεντρο της νέας πολιτικής βρίσκεται η επιχειρηματική βιωσιμότητα και η στρατηγική ανάπτυξη της αγοράς του γυναικείου αθλητισμού. Η WSL αποσκοπεί να καταστεί σημείο αναφοράς για την επιχειρηματική καινοτομία στην αθλητική βιομηχανία, λειτουργώντας ως πρότυπο για μελλοντικά projects διεθνώς. Μέσω ενός δεκαετούς πλάνου, η βελτίωση και η επέκταση των υποδομών επιδιώκεται να δώσει ώθηση όχι μόνο στην ενδυνάμωση του αθλήματος, αλλά και στη δημιουργία νέων εμπορικών ευκαιριών και εισροών κεφαλαίων, πάντα με στρατηγική προσαρμογή στις ανάγκες του νέου κοινού του γυναικείου ποδοσφαίρου.




